Serdecznie dziękujemy Wam za udział w Konkursie Cosplay'owym Might & Magic: Duel of Champions! Tradycyjnie dotarło do nas dużo świetnych prac, spośród których wybór trzech najlepszych był zadaniem niełatwym. Ostatecznie jury wybrało zwycięzców, a ich uzasadnienia możecie znaleźć poniżej.
Przypominamy, że warunkiem udziału w konkursie było napisanie uzasadnienia, do której frakcji najchętniej dołączylibyście. Laureat, który uplasował się na pierwszym miejscu otrzyma kartę graficzną Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2GB DDR5 PCI-E BOX, osoba na drugim miejscu zostanie nagrodzona zestawem Might & Magic: Heroes VI Complete Edition, książką Ashan Compendium oraz koszulką Might & Magic: Duel of Champions. Autor na miejscu trzecim otrzyma natomiast pakiet pieczęci i kart w grze oraz koszulkę Might & Magic: Duel of Champions.
Przypominamy, że poza konkursem z nagrodami, zachęcaliśmy Was do oddania głosu w poniższej ankiecie na najlepszy cosplay Duel of Champions, przygotowany przy współpracy firm GRY-OnLine SA i Ubisoft EMEA. Nie chcemy zamykać Wam możliwości oddawania głosów, zatem jeżeli jeszcze nie wybraliście ulubionego cosplay'u, wciąż możecie to uczynić!
Jeszcze raz dziękujemy Wam za udział w konkursie i serdecznie gratulujemy zwycięzcom!
Miejsce I - Haziaj
Na początku był chaos i magia. Co nastąpiło później ? Czy wygnani do czterech krańców Pustki Władcy Żywiołów dali początek uniwersum Might&Magic ? Czy może potężna moc magii zrodziła jajo, z którego wyklute smoki Asha i Urgash dały początek życiu ? Co spaja te dwa uniwersa ? Istota ludzka, filar frakcji Przystań, do której chciałbym dołączyć. Haven inspirowana jest fascynującymi czasami Średniowiecza oraz gotyku i filozofii tamtych czasów. Mistyczny, ukryty sens świata wspaniale wpasowuje się w historię powstania frakcji, której tchnienie dali aniołowie Elratha, szlachetnego i władczego smoka światłości. Postać bohatera ewoluowała patrząc na lorda Ironfist poszukującego Inner Sanctum w M&M I, który odziany był w skórzaną zbroję, rogaty hełm i topór, a na przeciwległym biegunie paladyna Antona w lśniącej zbroi, dzierżącego potężny miecz dwuręczny typu espadon. Filozofia walki jednak nie zmieniła się – napieramy powoli, ale nieustannie, uzdrawiając rannych pobratymców i dbając o zasoby.
Miejsce II - palladyn65
Nekromarzenia:
W Ashan frakcji jest wiele,
Lecz już wiedzę zmiany w ciele,
Gdyż piję specyfik Namtaru,
I zanurzam się w sieci bezmiaru,
Gdy zakończą się przemiany,
Będę walczył u boku Ariany,
Jako wielki mroczny Lisz,
Z dostępem do umarłych dusz,
Poprowadzę mej armii zastępy,
By wrogów rozedrzeć na strzępy,
Czy to rycerz przystani czy twierdzy ork,
Wszystkich agonią poślę w mrok,
Niech drżą sługi Elratha i synowie Sylanny,
Wkrótce pochłonę wszystek many,
I ożywię niezliczone cmentarze,
By niewiernych Namtaru poddać karze,
Nie zatrzymają mnie żadne stwory,
Ukażę nawet same arcydemony,
Za pomocą czasu rozkładu,
Zniszczę reszty starego ładu,
Choć morale zawsze te same,
Cieszyć będzie każdy Wanizame,
Który poległy w boju powstanie,
I jako zombie w szeregach stanie,
Lecz wszystko to w następnej turze,
Gdyż w całej tez zwycięskiej aurze,
Jakoś tak się nagle niechcący stało,
Że i na szkielet już surowców nie zostało.
Miejsce III - Daelor
Niech trzasną kości, niech przemówi stal! Dmijcie w rogi – Twierdza rusza do boju! Ze wszystkich frakcji w grze Duel of Champions najbardziej odpowiadają mi właśnie dzicy orkowie, z którymi bez zastanowienia bym się sprzymierzył. Niepohamowana siła, pogarda dla słabych i szacunek dla przodków – takimi wartościami kierowałbym się dowodząc armią tych walecznych istot. Klnąc się na moc przeszłych pokoleń, pod wspólnym sztandarem zjednoczyłbym wszystkie plemiona w walce ze wspólnym wrogiem. Magia Ziemi dodałaby nam sił, szamani zahartowali w nas ducha. Stojąc ramię w ramię z ogarniętymi szałem bestiami zgniótłbym wtedy każdy opór, zaśmiał w twarz niebezpieczeństwu. "Niech zwycięża silniejszy!", krzyczałbym, pędząc przed siebie na spotkanie przeciwników. Po wolność, po chwałę!
Wybierz najlepszą frakcję:
1 - Cosplay: Wolf Justicar
Wolf Justicar reprezentuje Przystań (Haven). W szeregach tej frakcji możemy spotkać zarówno ludzi, jak i fantastyczne stworzenia (np. gryfy bojowe) i potężne istoty, wśród których na uwagę niewątpliwie zasługują archaniołowie. Przystań cechuje się wieloma zachowaniami defensywnymi. Posiada silne i zwarte formacje, wspierane zaklęciami leczniczymi. W walce powoli, acz nieustannie napierają na przeciwnika, ostatecznie go pokonując i ponosząc przy tym minimalnie możliwe straty we własnych szeregach.
2 - Cosplay: Sukkub
Sukkub to jednostka w armiach Inferno. Zgodnie z przypuszczeniami, frakcja ta stosuje ofensywny styl walki. Jednostki Inferno starają się zadawać jak najwięcej obrażeń, lecz dzieje się to kosztem możliwości obrony. Dzięki atakom obszarowym (pozwalającym atakować dowolny obszar pola bitwy) i czarom magii ognia, armie Inferno potrafią siać niemałe spustoszenie w boju. Jednostki strzeleckie tej frakcji potrafią przerywać linie obrony nieprzyjaciela, otwierając w ten sposób drogę żołnierzom walczącym wręcz.
3 - Cosplay: Ariana
Ariana należy do Nekropolii (Necropolis). Frakcja ta stara się powoli, aczkolwiek skutecznie, osłabiać swoich wrogów poprzez stosowanie trucizn i magii pozwalającej wysysać życie z przeciwników. Nekropolia ponadto przywołuje do walki mnóstwo słabszych jednostek i ożywia te, które już poległy na polu bitwy. W walce herosi Nekropolii wysyłają słabe stworzenia do walki jako mięso armatnie i w tym samy czasie wykańczają wrogie szeregi czarami magii mroku.
4 - Cosplay: Mroczny Asasyn
Mroczny Asasyn jest jednostką neutralną. Postacie neutralne nie tworzą regularnej armii, więc jako takie, wojska neutralne nie posiadają właściwej dla siebie taktyki czy stylu walki. Wszystko zależy od poszczególnych, niezależnych od siebie jednostek. Jako wojownicy bez dowódcy, są kompletnie wolni i mogą służyć w każdej armii, która ich przyjmie i odpowiednio wynagrodzi. Wiele neutralnych jednostek posiada zdolności specjalne, charakterystyczne tylko dla tego jednego rodzaju wojsk.
5 - Cosplay: Ishuma
Ishuma to przedstawicielka Sanktuarium (Sanctuary). Frakcja ta tworzy bardzo zwarte szeregi, gdyż niejednokrotnie jedna jednostka w bitwie ma możliwość wzmacniania tych, które znajdują się w jej pobliżu. Stosując magię wody, Sanktuarium może skutecznie blokować ataki przeciwników, zabezpieczając ruszające do ataku jednostki. Niewrażliwość na odwet i hipnoza to często spotykane zdolności w szeregach armii Sanktuarium.
6 - Cosplay: Kat
Kat reprezentuje Twierdzę (Stronghold). To brutalna i nieprzewidywalna frakcja. Z całą pewnością stosują agresywny styl walki, lecz nie da się w stu procentach przewidzieć zachowania wojowników Twierdzy ze względu na ich możliwość wpadania w szał bojowy. Zastępy orków i szamanów tej frakcji korzystają ze zwykłej, brutalnej siły w celu pokonania swoich przeciwników. Poprzez poświęcanie słabszych jednostek, wzmacniają te silniejsze, których zadaniem jest rozgromienie wrogów w bitwie.